Tirai Hidup Menyajikan Cerita Dan Kisah Hidup Fitrah

T04:23

Sejak pagi tadi menangis sampai petang....tak gila ka????

Aku nak musnahkan blog iniiiiiiiiiiiiiiiiiiii!!!!!

aku mengaku kalah.....puas hatimu!!!!!
12 Komentar untuk "Sejak pagi tadi menangis sampai petang....tak gila ka????"

Sabo la lawa..buat pelan-pelan. Kalau rasa-rasa tak larat nak kemas rumah, berehat la sekejap..nanti sambung balik

Ko mengaku kalah ngan sapa ni???

Cuba bagitau kat aku...kalau aku boleh and mampu tolong.. aku tolong..

Monyet tu cutelah..aku rasa nak tampar2 aja muka monyet tu..

monyet tu aku laa!!!
biar muka aku jd monyet tu sennag sikit hati...
tak siapa nk sakitkan hati cuma x bg pisang je dia hamok!!

Tirana...
aku dah tak mau buat apa apa...
aku nak biarkan...sepah..rasa nak tidur sepak sepak je tarik selimut tidur...

pinggan mangkuk bersepah x basuh tu..lantak ler..nak berkulat ke so x yah beli kat pasar dah...petik kat sinki je hahhahhah!!!!

kainbaju x basuh bertimbun...
bau hapak tu..tengit bau...
lantakler...

nak jadi apa pun jadilah...
nak istihar perang dunia ni!!

Tsunami ke apa ke biarlah...aku dah surrender!
tembaklah aku di mana kau suka!!!hahhahhah!!
bunuh je!!Blogger tak guna ni!!!menyemak dunia blogger yang lain ...uuuwwaaa nanes nanes!!!

mak!! eh... mak pulak... kak, dulu mak saya selalu pesan kalau ada pape, kalau rasa nak nangis.. nanes je... jgn pendam2. tapi ni dari pagi dah bawak ke malam bawak ke pagi balik ni.. kira dah kritikal ni... apesal ni... cuba urut2 dada tu.. slow2... ha! tak bekesan. kalau tak bekesan, urut perut plak... tarik napas... tarik... tarik... tarik lagi.. eh! telupa plak nak suruh hembus balik. ok hembussssssss...
sabar byk2... relax... tak payahlah buat rumah lawa-lawa kalau menyusahkan kita je. orang kalau dah lawa, dok kat umah mana2 pun tetap lawa... nikan pulak org tu ada anak lawa jugak (ish! termegarut plak)... atau akak ada sebab lain plak. akak bergaduh dgn sape2 ke...

ayah saya kata, kat akhirat nanti ada satu syurga yg disediakan khas utk org yang bersabar... sabar mak ya... eh! kak ya...

uwaaaaa! kita nangis sesama eh?

chime...
ko datang pujuk ke buat lawak ni?
cubit kang!seb bek aku dah cool sangat ni..lepas tengok TV basuh kain kemas umah sidai kain!
Aku dah mula cool ni!

Chime...aku guru yg ceria,mengajar dgn ceria!
Aku pastikan emosi anak muridku stabil baru aku boleh mengajar!
Dan semasa mengajar aku tak pernah marah atau menyakiti hati mereka!

Mengajar dengan penuh kasih sayang dan ramah mesra....

Chime...biarlah rumah buruk asal tuan rumah tak selekeh kan?tapi chime...aku tak boleh nak hiaskan rumah ni dgn n3 kalau rumah ni berselerak!
Yang sepatut letak center diletak kanan dan begutulah sebaliknya...layout rumah ni lintang pukang!

Kalau harap tuan rumah lawa tapi rumah lintang pukang macam kene bom buat per???

Chime...meh nak bisik kat telingamu nak...eh nak pulak..mcm ni rumah ni sebenarnya dibina di tapak Jepun mati di bunuh dan memang tapak bekas perang Jepun..so banyak jerangkap samar ada ni...kang aku soh Kamezaim buang bom bom tu!!!hahhahhahha....

Oit...ketawa ni happy tau bukan maknanya bodoh dungu bengap dll tau!!!
Bijak juga walau x pandai,genius juga walau bengap!terrer jugak walau nampak macam bangang!!!hahhahhaha...

ummu...ok jom kita buat koir menangis bersama!
Sah akan menjadi juara peringkat kebangsaan tahun depan ni!!

Sambil kiam tangan kita nasyid pulak..
kira semua lagu kita belasah je..
Jgn sampai lupa lirik sudah ok!huhuhu...

itulah namanya 2 dalam 1... dlm memujuk tu ada lawak sikit... mula2 tadi ingat nak buat 3 dalam 1. ada kopi, ada susu, ada tongkat ali sekali... tapi idea tak sampai plak... 2 dlm 1 pun kira oraitlah kot...

saya tahu, mak!... eh! mak plak... akak seorang yg ceria... dr ayat-ayat dan cerita-cerita akak, saya dah paham sgt keceriaan akak tu.. itulah fungsi seorang guru (pada sayalah)... bukan setakat bagi pendidikan je... pengalaman saya masa sekolah dulu (ok.. setkan gambar bagi itam putih ya)... cikgu2 mcm nilah yg disayangi murid-murid... kalau yg lawa tu kira bonuslah utk murid2 yg baru belajar nak merenyam tu...

rumah akak tak buruk... tak bersepah... tak berselerak.. saya suka dtg sini semua org suka datng sini... perasaan akak je tu yg buat rumah nampak berselerak.. mungkin akak dah terpengaruh dgn rancangan casa impian tu. kalau gitu, apa kata kalau akak jemput je eric leong tu riaskan rumah akak... errr... rumah lawa2 sgt pun org segan nak masuk, orang datang tgk dari luar je... rumah akak dah cantik... cuma yg saya tak bekenannya gambar monyet tu je... ish! tak bekenanlah..kita datang nak baca entri akak... kita sonok baca entri akak... tapi kalau asyik dok sedih jer, kita-kita semua ni pun jadi sedih sama... tak seronok sama...

ic... rumah ni tapak perang jepun ke... nasib baik tak ada hantu jepun ya??? err... ada selipar peninggalan jepun tak (budak ni mcm nak kena penampaq jepun je)

haha... ketawa mcm gitulah... baru seronok sikit. kitorg pun tumpang seronok...
saya setuju dgn komen ros dekat ruangan sembang tu... prinsip dia 'aku punya blog, aku punya pasalah akun nak buat apa dgn blog aku ni'.... alah rumah org lain pun bukannya lawa sgt....

ish! sorry... terpanjang plak... editlah mana yg patut ya... senyum sokmo

apa ke jadahnya..rumah awak nie,,lawa pa,,canggih pla..ni bukan calang2 nak buat rumah cam nie.

yuhuuuuu!!Chime Dah happy balik ni!happy pun kene cakap sedih pun kena cakap juga..
biar orang tahu perasaan kita.

Di prasekolah kami ada satu komponen(subjek) sosio emosi so dlm kandungannya ada menyentuh bab melatih kanak kanak meluahkan perasaan ,mengenali emosi sendiri dan org lain!
Selain itu belajar menguruskan emosi sendiri dan orang lain!bagus subjek ni akak suka chime!
Jawapan chime ni macam sebuah n3 pulak!Its ok chime I like it...I like to read your comments!

Sebenarnya bagus jugak majuk majuk gini sebab boleh test ramai tak datang pujuk kan?kan?

Maaflah buat korang semua sedih sama..baru ku tahu rupanya bila ku cubit peha gebu kanan ni peha kiri terasa sakit jugak,, aduhhss!

Bab hantu Jepun tu memang la dia sering nyakat aku...usik aku!kadang aku nyakat dia balik!
Aku kini dah bersekedudukan dgn dia di rumah ni...dia sepahkan rumah ni ikut suka dia...
tambah bila dia geram kat mat salleh yg bom negara dia dulu (bandar Hiroshima)dia pun lepaskan sebesar bom dan sekecil molotov cocktail dalam umah aku chime!!

Chime suka baca n3 ku yg erapu tahap gaban ni ke?memang lah blog ni hanya untuk kawan kawan bersantai sambil melepas sengih dan senyum depan pc sorang sorang!Itulah tujuannya akak tulis n3 kelakar niat untuk hiburkan hati korang jer....

Dah panjang ni chime..nak pi Grik ada kenduri Tawen anak buahku ustaz dan ustazah tawen anak Tok imam Kupang Baling vs anak teruna Grik.

Sekian wabilahitaufik wahidayah..

Ros cayang...
memang umahku lawa,cantik syukur...
tapi semalam kau tahu ros perabot teruk sangat..ketepi ketengah mereng sana!Pinggan mangkuk x basuh,kain baju rendam hingga busuk...kain tak lipat ,periuk belanga tonggang langgang!dll.....

Tq sayang Ros...aku dah nak siap pi makan kenduri ni ...anak buah Tawen....bye honey!mmmuuahhhss kat pipimu!

Pakai lipstick merah sket hari ni Ros...hehhehe

Back To Top