Tirai Hidup Menyajikan Cerita Dan Kisah Hidup Fitrah

T11:01

Penghantaran Ekpress Boleh dipercayai atau tidak??


Lawa bergaya dengan baju koperat TBU..psssst model haha!

KESILAPAN TEKNIKAL DARI CITY LINK TERHADAP PENGHANTARAN BAJU IALAH:

-Alamat salah sedangkan alamat di kotak yang wis (pengirim) tulis betul!

-no telefon juga salah tidak cukup 7 angka sedangkan di slip yang asal pada kotak asal betul.
-maknanya selepas di balut kali kedua oleh pihak City Link semua alamat dan nombor telefon adalah salah!Sepatutnya tiba 4 haribulan tetapi pada 9 hari bulan baru ku dapat!Aku tak kisah jika baju koperatku lambat sampai..tetapi aku terkilan kerana surat surat penerimaan kenaikan DG41 olah 2 orang guru jadi begitu!Baca lagi.....

*Siapa yang mesti disalahkan??siapa cuai??siapa punya tanggung jawab bila soal soal begini terjadi??
*bagaimana pulak dengan 4 surat yang termasuk bersama bungkusan baju koperatku??
Siapa yang masukkan jika tidak City Link Tawau???
siapa nak jawab soalan soalan ini??
siapa nak bertanggunjawab jika surat surat penting jadi 'delay atau tidak sampai kepada penerima?Pihak berwajib perlu menyiasat kenapa perkara begini terjadi?


Telefon SK Bandar 11 Tawau 089763805
City Link Tawau 089778931

SURAT DARIPADA SK BANDAR 11 TAWAU.
AKU TERPAKSA BUKA UNTUK MENGETAHUI KEPENTINGAN SURAT INI.
MASYAALLH SURAT PERSETUJUAN KENAIKAN KE DG41 UNTUK 2 ORANG GURU SEKOLAH BERKENAAN!BAYANGAKAN BETAPA PENTINGNYA SURAT INI MELIBATKAN KENAIKAN GAJI 2 ORANG GURU SISWAZAH!
Respon:Pihak sekolah minta poskan ke sekolah semula.


Starlight Tekstil
Ground Floor 07 TB 1021,Jln Dunlop,91000,Tawau Sabah.
Tell;089748816

Hari ini tergerak hati nak buka sampul surat paling kecil tetapi terkejut rupanya mengandungi cek bernilai seperti di atas!Manusia buat silap tetapi jika sering bergini bagaimana??Nasib masih menyebelahi mereka kerana aku masih punya hati untuk bertanggungjawab atas surat surat mereka ini!Kini aku menyimpan surat surat ini menunggu untuk tindakan selanjutnya.....
SELAIN BAJU KOPERAT DAN AMPLANG AKU JUGA MENERIMA 4 SURAT YANG SEPATUTNYA BUKAN AKU PENERIMANYA!!!



AKU SUDAH MEMAKLUMKAN PADA CITY LINK KULIM PERKHIDMATAN POS EKSPRESS TAPI WANITA BERKENAAN TIDAK MAHU BERTANGGUNGJAWAB!AKU MINTA DIA MENGHUBUNGI CITY LINK TAWAU...PUN DIA TIDAK MAHU!
AT LAST AKU CALL CITY LINK TAWAU

TAPI PIHAK DI SANA MENGATAKAN PEJABAT SUDAH MAHU TUTUP!DAN LINE PULA X CLEAR.....:(

BUKTI SASPEK DAH TERIMA BAJU KOPERAT NI!

SASPEK MEMAKAI BAJU KOPERAT SELEPAS SAHAJA SAMPAI DI RUMAH DAN SEMPAT POSING KHAS BUAT TBU SEMUA HAHAHHA.....PSSSST PROUD LAA NAMPAK WWW.TIRAIHIDUP.CO.CC


/div>
Tag : Doa Doa
9 Komentar untuk "Penghantaran Ekpress Boleh dipercayai atau tidak??"

SK BANDAR II TAWAU memang dekat rumah aku, tapi tedalaa aku packing sekali ngan surat tu, huhuh !,surat malang sapa laa tu ya, jika dah call city-link kira OK la ! biarlah mereka uruskan, maybe pekerja syarikat tu'TERLEKAT ke @TERSANGKUT surat2x berkenaan ke dalam bungkusan tu, atau pun mereka terkejar mahu balik rumah buat buras raya, atau potong kambing kaa"manala tahu kan!!!
Kalo surat untuk SK Bandar II tu tak di hantar balik, sms jak nama penerima tu dalam fon aku, nanti aku maklumkan ngan kawan yang mengajar sana, biarlah mereka hubungi lawa .Sebarang tindakan biarlah yang tuan surat tu buat." best juga kes ni ' kan !! ada can City Link buat ucapan Maaf dengan semua pelanggan mereka time raya qurban ni' hahaha..pssstttt' esok kalo ada yang terikut masuk dalam bungkusan tu adalah"$$$$$$$$ 'jangan call mana-mana dulu yer' langkah pertama hubungi aku dulu'..kihkihh

Wis..aku penat sem alam aku tidur je..tunggu ko call langsung tidak!menyampah tul..hahhaha

Lagi 3 surat lain tu semuanya urusan business!Perlukan aku nyatakan alamat mereka di sini??

Aku tak berani ambil apa apa tindakan samada utk mengepos melalui Pos Malaysia?Harap pihak City Link Tawau contact aku di 0194760501 segera!

Oit kalau pasal $$$$$ hubungi ko caittt!!!hahhahaha

Esok minta kawan ko hubungi aku sebab melibatkan kenaikan DG41 oi...ppsssst aku peka la bab ni sebab aku guru gak..sian cikgu cikgu tu!!

Surat lain aku tak bukak tau!
Urusan kerajaan je aku buka sebb aku rasa ianya penting! :)

City Link sini tuduh wis yg sumbatkan surat surat tu..hahhaha ada ke patut???

:P Duit amplang mo bayar sapa?Adry ke?
sedap aaa amplang kami makan dalam kereta lagi hahaha...lapar!dalam kereta sudah mo bukak x sabar at last patah balik ke City Link hantar surat2 tu....adehs..

Tadi city Link dah call aku, 'so aku dah suruh mereka call u, lilek saja bah kes2 gini' cukup bagitau yang punya dokumen tu suruh tanya secure express tu, kenapa tak secure' kalo setakat call syarikat tu, banyak kecoh' so, bagitau yang punya barang' hamok laa mereka' baru dorang kecoh cari kita pula..tau pun kan...cemana buat tindakan sistematik'.. ni awak buang kredit phone lagi banyak call sana sini.....

Betul ke'City Link tuduh aku pack barang2 tu ker? huhu,..aku dah tanya tuan2 yang punya barang smua' kenapa city link hantar barang ketempat engko,.sekarang yang guna service mereka tu serbu kat sana laaa''sapa suruh men tuduh2' cuba laa mereka ambil tindakan awal2 ambil balik barang tu...sekarang pelanggan mereka tau laa kes ni...naya

Wis,aku call sekadar suruh mereka call aku balik hahaha jimat credit aku huhu!Sabah tu jauh mahal bah!

Tadi City Link KL dah call aku dan kini sedang tunggu mamat dispacth datang rumah aku ambil semua dokumen yang ada!

Dari tadi tunggu tak senang juga maklumlah nak ready gak kalau orang datang!takkan nak berkemban plak hehhehe!

Sampul yang aku buka,aku seal semula kemas kemas dan kini menanti utk dikembalikan samada reverse charge ke tatau la aku!

Wis,seronok gak jadi huru hara begini kan??hahahha kecoh!!!

handset aku plak low bateri pastu baru charge so mesej masuk bertubi tubi kerana aku tau mereka sdg cari rumah aku adehss....cari tak jumpa la tu......rupanya memang laa no rumah aku kat didinding dah jatuh so terpaksa kira no rumah lain utk sampai ke rumah aku ni hahhahaha! Lawak lawa....

Wis...yg ni tajuk lain aku punya goblog ikut suka akulaa hahahha walau komen lari tajuk!

Chatbox mana wis??Penat aku buat!:)

kalo mereka ndak tuntut pun, rilek laa, simpan kat luar ja..mana tahu ada yang kutip sampah boleh tolong buangkan, jangan simpan dalam rumah' nanti dalam sampul2x tu virus kaa,,atau vcd lucah''hahaha

tidak salah jika kita menolak benda yang bukan hak kita...sunat tu' kalo dibuang' hahaha

WAKAKAKA....aku sayang suma dokumen tu wis...mana taww kut ada viru chenta hahahhah!!!

oit ostad Wis!!mana ko belajar hukum sunat ni???
psssstt tadi aku promote bloggers Tawau dan blog Wuna dalam chatroom.ramai dak Sabah akan cari ko nanti.hahhahahah!

oits....ko buat derk je chatbox tu ni nak maghaaahh ni!!Boh cepat!!!Rotan kang!!

Back To Top