Tirai Hidup Menyajikan Cerita Dan Kisah Hidup Fitrah

T11:02

HATI YANG LUKA

Gambar hati ni ehsan dari blog aku hantu...taim aku meraban cari dalam internet ku jumpa dan ku curi heheh!

Kecewa dengan sikap orang yang masih tak puas hati tengok kita 'senang'tengok kita lebih!!!Kita tak pernah angkuh dan mendabik dadapun dengan apa yang kita ada!!!Namun sikap kasar mencemuh dengan bahasa kesat begitu menyayat hati kita tau!!walau luka tak nampak namun pedih juga!Tapi orang tak nampak sebab kita jenis pandai kawal dan 'cover'perasaan kita!!Kadang kita terluka parah jugak!tapi kita cepat cepat 'cover'line!kita dah dilahirkan berbakat dalam bersandiwara,berteater barangkali dalam apa jua keadaan!!Sekali kita senyum...habis...cair semua!!!
Kadang kadang orang ambil kesempatan bila jumpa orang yang macam kita ni.
Jenis tak reti gaduh dengan orang!Tak suka berdebat,bertengkar bila mood tengah cool!Kadang suka bertengkar tetapi sekejap je bila dah sedar kalah kita bawak bergurau..so habis di situ sahaja....kita jenis macam tu...kita jenis mudah cool hingga jadi ais!!hahhahha!

Kita ni dah lali kalau orang marah,kita dengar dengan tenang!kadang orang marah dalam telefon..kita dengar suara dia yang picing lari lintang pukang tu!pun kita masih sabar!tahap kesabaran kita tinggi ya kita akui sebab kita ni dah lalu keperitan hidup yang banyak dugaan samada ditempat kerja mahupun dalam keluarga kita dah jadi kebal dan lali bab dugaan hidup ini!

Walaupun kita tahu orang itu pernah sakiti hati kita..tapi bila terserempak dengan dia dan kita dalam mood telah melupakan apa yg dia gores dan calarkan hati kita,kita masih terima dia dengan senyum dan kadang kadang masih boleh bergurau!!!

Pelikkan??Sikap kita yang macam ni mudah memaafkan orang walau hati kita telah robek dibuatnya!Orang yang'laser'mulut mudah melafazkan kata kata kesat pada kita yang cool ni..hingga dia lupa segala kebaikan yg pernah kita beri!Kitapun tak kisah masa beri kebaikan tu..tapi kita jadi hairan bila suatu hari tetiba jer dia bersikap kasar dan biadab menghina kita???Susu yang kita beri tuba balasannya!

Pun kita masih boleh senyum dengan dia dan masih berbaik sangka!Kita pulak jenis tak suka jaga tepi kain orang...tapi hingga kini orang suka jaga tepi kain kita!
tu yg dok heran hingga kini...hingga kalau kita pakai baju baru orang datang belek,rasa kain murah ke mahal?siap gentel lagi kain kita pakai..kut kut jenis kain murah sangat hingga tak lut air ke??
kalau kita pakai baju siap mereka nampak bahagian mana yg tak kene seterika!!!tapi bila depa pakai apa pun kita tak pernah peduli..tak pernah belek ..puji lagi ada la...jika kita nampak dia pakai cantik!kita ikhlas puji jika benar,kita tak reti pura pura puji!kita bukan kaki 'jet',ampu or tripod stand!

At last kita pujuk diri kita sendiri...aku ni jadi perhatian orang rupanya!!setiap tindak tanduk aku dapat menarik perhatian mereka?jadi aku ni jadi tumpuan semua!!glemer gitu...aahhhh !! lama lama naik???naik bosan juga dengan karenah orang yang macam ni...terlalu jaga tepi kain orang!!
Ambil jalan tengah...I do what I want to do!you do what you want!!!Asalkan Polis tak tangkap!Gaji tak kene potong!Asalkan bahagia dengan caraku..itu caramu..tapi hati tetap luka dan mandi air mata bila keseorangan!

Tapi sejak dulu aku dah berjanji dengan diriku..setiap kali orang beri 'najis'aku tetap beri bunga!!!ini janjiku....




21 Komentar untuk "HATI YANG LUKA"

Entah kenapa tiba-tiba aje airmata saya ni mengalir bila baca entry lawa ni.. Kita ni sejenis rupanya.. Orang kata yang pandai buat lawak tu la orang yang paling mudah mengeluarkan airmata..betul ke?

Betul Tirana...orang macam kita ni mudah buat orang ketawa dan kita juga mudah menangis Tirana!

memang kebanyakan kawan kwan yg nampak happy sebenarnya dalam hidup ..dialah yang paling banyak duka,dugaan hidup yg bukan calang orang dpat hadapinya!Allah pilih kita kerana dia tahu kita mampu hadapinya!!!

begitulah rencam hidup manusia. sakit luaran buleh diletakkan ubat dan plaster, hati terluka? sakitnya dibawa sampai bila2.

stuju sgt! bila hati dah tluka... payah dah nak diobat... kalau ada pun obat... sakitnya masih bersisa gitu... huhuhu... jom kita wat kelab org tluka jom.. leader nya kak lawa, ok tak???

Izman...luka di tangan nampak darahnya luka di hati x siapa tahu..

tapi aku ni mudah jadi insan pemaaf!Mudah sgt sebab tak suka kecoh kecoh buat tebal muka je..

sembunyikan perasaan hingga orang tak sangka langsung hati kita dah luka...banyak n3 boleh ku buat kalau nak ceritakan pengalaman terluka izman..tapi cover dgn senyuman!

pernah ketika makan, air mata berderau kecik hati orang suakan sisa di sudu sahaja untuk disapu....dahsat sungguh ketika itu Izman
masa tu tengah sarat mengandung...orang gamak buat!??
sebab kita terlalu beri muka tunjuk low profile sangat!!!Kita tunjuk patuh,akur ,pak turut..thats why orang ambil kesempatan atas kita!Nisemua kisah lama..kisah masa tak reti melawan hahhahha!!!! :)

Liyannuar...
Abis aku akan di cop sebagai Neng yatimah(mak Rosyatimah artis lama)dia bintang air mata!

Tu la aku ni gelak pown mudah macam tu gak keriauuuu!!!Uuwwaaa...ko tau baru je dok ngadap TV kisah sedih x sampai 3 minit dah menangis teresak!Anak gelak tengok mak nanes!!!

N3 sedih ni kalau ditulis dengan perasaan mahu pembaca menangis cuba klik kenangan ada n3 Jangan ambil nyawaku Tuhan.baca la..

ala sapa yang kacau akak nih, cuba bagitau kita, biar kita sekeh2 dia...

kak lawa banyakkan bersabar yerk... semoga satu hari nanti ALLAH tunjukkan kebenarannya... masa tu baru la dia tahu...

uuwwaaaa....ko nak sekeh kepala dia ke??
beraninya shayz!!!!

akak dah ok ni cool sesangat!!!
luka di hati jer belum terubat!! tapi sabar je!Menambah kematangan dan pengalaman dalam hidup ini kan!

Walau luka di hati telah baik sekali pun, parut tetap kelihatan. Hanya yang sensitif akan merasainya. Apa-apa pun, itu pastinya menjadikan pengalaman bermakna sehinggakan hidup kita penuh warna-warni

Aku ingat kata katamu wahai pujangga Daklan!
Luka,parut,pedih,bisa semuanya masih terasa!
Namun segalanya ibarat warna warni kehidupan!
hingga aku jadi lali dan kental dengan semua ini Lan..
Segalanya beriku kekuatan yang menakjubkan!
ketabahan yang orang lain tak sanggup hadapinya!
tapi satu jer aku kalah..sebab mudah keriaaauuu!!! menangis bagaikan orang gila bila ada insiden hebat melanda!
Aku pernah keriaauuu hengga satu blog!!!habis satu donia tauuu!!!!Itulah antulawa...berhantu betui!!

hati terluka bila..
kusedar kau khianati..
cinta...
ek..
pe kes sy nyanyi kat sni ni...
arggggh!!!!!

apa-apa balasan keburukan kita balas dengan sebaliknya, akhirnya kita akan rasai kemenangannya. akak mesti kekal tenang kan

apa-apa balasan keburukan kita balas dengan sebaliknya, akhirnya kita akan rasai kemenangannya. akak mesti kekal tenang kan

apa-apa balasan keburukan kita balas dengan sebaliknya, akhirnya kita akan rasai kemenangannya. akak mesti kekal tenang kan

Amer aan....ko ni jap aku teka!!!
pada firasat haku yg sentiasa tepat dan jitu...kau di alam perchentaan!!!! hahhah!
betul x????

Bertuahnya anak sapa ni???dulu sekolah mana masa Tadika???

Amer Aan...aiii skerr u!I like u n I lap u!!!!hahhaha!Gelak guling guling ni!

Ryaan..cayaunk!!!:) Terkejut ku bila lihat post komen hengga 14 mendadak!Rupanya Ryaan ter..post hingga 3!!!X per!!Its ok sebb memeriahkan suasana!!!

Ryaan keje sampai bila ni?sampai pagi ke??
Kalau Ryann dah ready nak pos pic kat akak,sila maklum dulu sebb emelku full takat ni dah hampir 30 ribu emel yg belum di baca!!!

'pekan, lama xnampak ko...bz eh skng', tetiba eddi bukak mulut time dinner ngan kengkawan. blum sempat aku menjawab...

'eh kojangan la sombong sangat, ko tau dulu kutek slalu cite pasal ko bila aku jumpa dia...skng langsung xsebut nama ko', eddi tambah garam...

'kengkawan ni la yg tolong ko time susah2...jangan la menyombong sangat', dia tambah gula lak.

aku tergamam...aku pandang member2 yang lain keliling meja. pandangan memasing macam mengiyakan cakap eddi...airmata aku dh bergenang tinggal nk jatuh tp aku tahan jek. buat2 pekak sambil sambung makan...

aku bukan sombong...cuma aku sekarang banyak tumpukan kat studi aku yang xkemana sbb aku bukan pandai sangat

aku bukan lupa kawan...cuma aku kekadang xcukup masa untuk diri sendiri sekalipon, dengan aku skng terpaksa ulang alik seremban bangi

aku sedih bila eddi kata camtu...cuma aku simpan dalam ati sbb aku tau dia xtau sebenarnya

aku makan hati...dan aku simpan dalam2 sbb aku bukan jenis meluahkan

aku sama dengan kamu!

hehheheh hantu...ko silap tingkap ke haper??
Tapi tak per ...its ok my dear..TQ kerana singgah boh!

baguslah kalau lawa penuh dgn sifat pemaaf.
Su percaya... dan apa yg su pegang... selalu maafkan org, dan insyaAllah, nanti org juga akan maafkan kita. Tak kiralah org tu sapa.

Kadangkala org buat salah tanpa sengaja, tapi kita terluka tanpa org tu tahu. Keadaan sebaliknya mungkin berlaku. Manusia tak ada yg sempurna...

su benar kata su..kadang orang salah persepsi terhadap kita sedangkan niat kita benar..kita di jalan benar..ye la sekali lihatt aku ni macam orang kaki sosial yang over dos tapi sedangkan tidak aku cuma sederhana ketepi dan ketengah..tak tepi sangat dan tak tengah sangat!!
ramah memang ramah tak caya tanya yang pernah call...call la su..ni no lawa 0194760501 call je lawa akan layan...pot pet...kalau x sayang credit la ..sembang lama!kalau sayang x call langsung hahhahhah!

syg...ni nape plek ni. sensitif semcm. relex la beb. Lama tak dgr cita. cuba teka.?

Back To Top