Tirai Hidup Menyajikan Cerita Dan Kisah Hidup Fitrah

T11:46

DOWNLOAD CONTOH TEKS PENGACARA MAJLIS TERKINI

DOWNLOAD CONTOH TEKS PENGACARA MAJLIS TERBARU

Istimewa buat sahabat saya yang meminta contoh teks pengaca sukan sekolah,di sini saya sertakan buat tatapan sahabatku sekalian!
CONTOH TEKS PENGACARA MAJLIS TERBARU

Teks Pengacara Majlis Kejohanan Olahraga ke 11 SKBS 2017
Teks Pengacara
Assalamualaikum dan salam sejahtera/..
,tuan-tuan dan puan-puan para hadirin serta pegawai sukan,guru-guru dan murid-murid sekalian /bagi pihak warga SK Bukit Selarong, kami mengalu-ngalukan kehadiran tuan-tuan dan puan-puan ke majlis Kejohanan Olahraga kali ke 11 kali ini! (pause 3 saat)
Diharap tuan tuan dan puan puan berada dalam keadaan selesa di tempat duduk masing-masing di samping ... mengikuti acara-acara yang akan berlangsung dari mula sehingga ke penghujung
kejohanan ini….terima kasih!

Mengumumkan ketibaan
Yang berbahagia ......................
Ke majlis kejohanan olahraga kali ke 11
SkBukit Selarong tahun 2017!

Assalamualaikum warahmutullah wth..
Bismillah…segala puji bagi Allah dan salawat ke atas junjungan kita nabi Muhamad saw..

Dengan izin dari Allah subhanahuwaatalaa dapat kita bersama-sama berkumpul pada hari yang indah dan penuh ceria hari ini.
Yang berbahagia ----------------------------------------------------------------------------------------------------
Yang dihormati Encik Azmi Abdullah Yang Dipertua PIBG SKBS,yang berusaha Puan Tuan Gaik Wah Guru besar Sk Bukit Selarong,yang dihurmati Guru-guru Besar sekolah kebangsaan dan sekolah rendah jenis kebangsaan,pegawai-pegawai sukan,guru-guru,tuan-tuan dan puan-puan para hadirin,atlit atlit olahraga dan murid-murid yang dikasihi sekalian.bagi pihak warga sekolah keb.Bukit Selarong kami mengalu ngalukan kehadiran tuan-tuan dan puan –puan..kami dengan rasa bangganya meluahkan rasa terima kasih yg tidak terhingga atas kesudian tuan tuan dan puan –puan bg memeriahkan majlis kejohanan olahraga kali ke 11 kali ini!

Majlis hari ini dimulakan dengan perbarisan lintas hormat oleh para atlet olahraga/. Dengan itu majlis dengan sukacita dan rasa berbesar hati menjemput Yang Berbahagia -----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bagi menerima lintas hormat oleh para atlet sekali gus merasmikan kejohanan olahraga kali ke 11 S.K Bukit Selarong. Dipersilakan …..
Dengan itu dijemput Puan Tuan Gaik Wah Guru Besar S.K Bukit Selarong bagi mempersilakan dan mengiringi -----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Encik-------------------------------------------------. Majlis mempersilakan.

Seperti yang anda semua saksikan sekarang ini…perbarisan lintas hormat dimulakan dengan kontijen pembawa bendera. Ketua kontijen -----------------------------------, pembawa bendera Malaysia -------------------------------------, pembawa bendera negeri Kedah --------------------------------------------------------------- dan pembawa bendera sekolah -----------------------------------------------------------------------------------------Seterusnya perbarisan diteruskan lagi dengan kontijen rumah Hijau ataupun rumah Hulubalang diketuai oleh ------------------------------------------------------------------------- dan pembawa sepanduk -----------------------------------------------------------------------------------------------.

Sekarang kita dapat saksikan kontijen dari rumah Biru yakni rumah Laksamana didahului oleh pembawa bendera ------------------------------------------------------------------ dan pembawa sepanduk ------------------------------------------------
Perbarisan terakhir ialah kontijen dari rumah merah yakni rumah Panglima diketuai oleh pembawa bendera ----------------------------------------- dan pembawa sepanduk -------------------------------------------------------------------------------------.

Seterusnya majlis berbesar hati menjemput dan mempersilakan ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- bagi menyampaikan ucapan dan merasmikan kejohanan olahraga kali ke 11 skbs tahun 2008.majlis mempersilakan…
*Majlis merakamkan ucapan terima kasih kepada yang berbahagia -------------------------------------------------------kerana telah sudi menerima lintas hormat dan merasmikan kejohanan kali ini!

Sebagai tanda terima kasih sekali lagi majlis mempersilakan yang berusaha Puan Tuan Gaik Wah Guru Besar Sekolah Kebangasaan Bukit Selarong bagi menyampaikan cenderahati buat yang berbahagia Encik ---------------------------------------------------Dipersilakan.Terima kasih.

Berikut tibalah masanya acara yang dinanti-nantikan iaitu acara melepaskan belon kejohanan….dengan itu dipersilakan yang berbahagia --------------------------------------------------------------------------------------------------------.bagi melepaskan belon kejohanan.Majlis mempersilakan….terima kasih!
Seterusnya majlis pembacaan ikrar kejohanan olahraga kali ke 12 sek.keb.Bukit Selarong .Untuk itu majlis adik mohd. -------------------------------------------------------------------l bagi malafazkan ikrar kejohanan.Majlis mempersilakan.
Majlis merakamkan ucapan terima kasih di atas pembacaan ikrar itu tadi!
Seterusnya para atlit akan bergerak ke rumah masing –masing.
Pegawai-pegawai sukan diminta bersedia di tempat masing –masing.

Seterusnya majlis diteruskan lagi dengan acara penyampaian hadiah bagi acara acara yang telah di pertandingkan.Majlis dengan itu mmepersilakan Guru Besar Sek.Keb.Bukit Selarong bagi mengiringi yang berbahagia En.------------------------------------------------------ untuk menyampaikan hadiah bagi acara-acara:

Acara penutup:
Upacara penutup kejohanan olahraga kali ke 11 akan diadakan sebentar lagi.Semua murid diminta berkumpul mengikut khemah masing –masing.
Sekarang dijemput Puan Tuan Gaik Wah Guru Besar Sek.Keb.Bukit Selarong. Untuk menyampaikan ucapan.
Seterusnya ialah penyampaian hadiah bagi semua acara yang dipertandingkan pada hari ini.
Majlis dengan hormatnya menjemput ……..untuk menyampaikan hadiah.


2 Komentar untuk "DOWNLOAD CONTOH TEKS PENGACARA MAJLIS TERKINI"

Ini teks ha..wa pelenah nampak wooo.. tak silap wa ha ini teks ha..semua sama ooo nama sekolah dan nama penglusi PIGB ...ini bulak wa ingat haa lia sulah ciplak dali bulu teks bahasa tamil pla sekolah ooo... wa pelenah baca oo... nenek saudala pun cakap lia pun pelenah baca ini bulu....talak baik ini macam oooo Jgn buat lagi ooo nanti wa lepot sama Jabatan Hasil lalam negeli sembilan oooooo

menciii aaaaiii!!!

Back To Top