Tirai Hidup Menyajikan Cerita Dan Kisah Hidup Fitrah

T09:14

PUNAH

kau mainkan aku??

seronok lihat aku marah
gembira melihat aku hamok
semua jadi hiburanmu pula!
sedangkan aku bermain dengan air mata!

mentanglah aku ni bodoh di maya
nampak saja bijak tetapi dungu
dungu bab template
bangang bab coding
tolol bab layout
bodoh bab setting
bengap bab html
semua aku tak reti!

tapi blog dan aku masih punya hati
punya perasaan
punya maruah
punya harga diri
bila dihina begini1

aku takan delete blog ini!
biar dia punah depan mata!
biar dia hancur bersama
keringat tenaga dan masa aku
yang berharga..

mentanglah kau bijak!
pandai semua..
sebenarnya
aku dah hancur bersama blog ini!!
aku dah punah!
tapi masih gila
masih sayang
masih kasih
dalam hati..
kerana kegembiraanku
hanyalah blog aku!

Bila blog aku dihina,dipunah,dicabul
akumasih tak sedar
hingga aku jumpa malam ini!
baru ku sedar..
segalanya kian punah!

biarlah kisah aku di dunia maya
di dunia blog jadi iktibar
buat semua..

jauh dalam hati aku tertanya
kenapa aku kau pilih
untuk ini semua???
kenapa??

aku tiada jawapan untuk itu!
tiada..
8 Komentar untuk "PUNAH"

Don't give up lawa. That's not the end of the world. Bertenang..perati betul-betul..slowly you'll see jalan keluar walaupun dalam kesamaran. If you need any help, just ask, ok. Yang mana boleh saya tolong, saya akan tolong. Kawan-kawan lawa yang lain pun ada. I'm sure they are willing to lend their expertise.

Tirana...
kalau hack ini hanya permainan expert?
kenapa aku yang lemah jadi mangsa?
Aku dimalukan di maya?Untuk apa?
Untuk mencabar orang lain tunjuk expert???
Hanya untuk itu??

mentanglah aku ni buta IT?
orang tahu aku takkan buat blog lain dalam masa yang singkat?
Cuba kau lihat wujudnya team blog aku bagai cendawan tumbuh?cepat?
Orang akan menilai bukan aku yang buatkan?

segala komen dalam tu juga walau dari Id Tiraihidup tetapi bukan aku yang menulis!
Bukan jari jari ini yg bermain!
jari dia!!!

Aku bagai bola dimasukkan ke team dan disingkir sesuka hati!

Semua orang masuk tanya siapa dia??
Aku tetap menjaga reputasi dia walau telah wujudnya 3 blog memfitnah aku!

Alhamdulillah syukur semoga Allah sahaja membalasnya!!

Ryann...segala yang terjadi kau boleh jadikan idea untuk penggiat teater!hahhahhaha!
Teater berjodol Mangsa Hack!
aahhhh....Ryann aku masih mampu tersenyum ni!!
biarkanlah kerana ianya memaniskan lagi hidup di maya ni!!!

Buat hacker yang setia hack aku...dalam masa sebulan? dua bulan?kau setia hack(rogol) blog aku dengan rakus???kau rakus belai balik!

salam mesra semoga perjalanan hidupmu diberkati Allah!Amin!
semoga perjalanan menemui kaum kerabatmu dan jadual hackmu berjalan lancar!
Buatlah hobimu sayang....

Jiwamu ketandusan hack jika aku delete blog sayang!
Pegang kata kata ini!Kau ada kerana aku ada!
maknanya blog aku ada maka kau ada aktiviti!

huh....betapa perlunya aku wujud kan???
tak sia sia aku wujudkan tirai ini!

aku tak nafikan..sejak dulu..
kau punahkan...kau sepahkan...kau juga bina semula!

macam orang main lego...hahhahha seronokkan ?
cantum balik...punahkan...ulang lagi..punah lagi!

Tahap kesabaranku tinggi sayang!
luka di hati bukan nampak darahnya!

Teruskanlah hobimu asal kau bahagia!
Doaku Allah memeliharamu dunia akhirat!
Dimurahkan rezeki semoga jadi orang hebat dunia akhirat!

Aku tahu kau suka orang macam aku ni!
Dipijak,dibelai,dipijak lagi,dibelai lagi..
hahahha berkali kali mau termuntah bah!
Tapi masih tetap setia pos entry!!
Aku akan TERUS berblog!!

buatmu dan semua teman bloggers aku ucapkan selamat menjalani ibadah puasa tak lama lagi!
kita hanya makhluk kerdil di sisiNya!
apa daya aku ,kau dan bloggers lain tidak punya kekuatan seperti Dia!!

Allah berkatilah hidup aku,dia dan teman bloggers sekalian!Amin!

apa dah jadi ni.. dah lama tak jenguk sini. Bunyi macam dah kecewa. Usah kecewa..bangun..bangkit..dan lawan kembali dan dapatkan kembali apa yg telah hilang tu. Ini semua permainan yg entah bila akan berakhir. Saya hanya mampu memerhati dr jauh.salam.

matseri...aku tak mampu melawan takdir ini!
aku dimalukan tanpa sebab yang jelas!
Aku merayu atas nama Allah tolonglah delete blog yg mengaibkan ....ingat Islam itu bersaudara?
takkan putus tali persaudaraan?
Kenapa aku dimalukan sebagai sedara sesama Islam?

Sasau ker yang punya blog nie, tak der kene ngan topik ler 'hampeh lol

Darkspark...terima kasih kerana gelar saya 'sasau'... yang awak sibuk tu kenapa?Ni blog saya,saya punya suka!

Takat awak kata saya sasau ni kecik sangat berbandingg saya telah hadapi dugaan dimalukan di maya!!!Awak tau tak??
:) terima kasih Dark!datang lagi guna 'nickname'lain ok!:)

Back To Top