Tirai Hidup Menyajikan Cerita Dan Kisah Hidup Fitrah

T01:05

Desas Desus Idul Fitri 2009



Ni bab kesihatan...
Hari ni rasa perit tekak,bangun pagi terasa pedih tekak akibat makan daging banyak sangat hihihihi.Bila rasa begini terus risaukan H1N1 hihihi bersinpun kerap jugak..minta dijauhkan.

Ni bab emosi...
Aku bersyukur aku ni memang jenis tabah hati dan semangatku kental.Tadi dapat sms dari kawan aku Nan seorang anggota Polis Baling,Nan kata jangan degil tau!!hahhahaha
Aku tak tahu bagaimana aku boleh jadi sekuat ini.Apa sahaja yang aku lalui ..dalam hidup ini semuanya aku tempuhi dengan tenang...yes I am an iron lady right now!!!Walau nampak lembik macam plastisin tapi jiwaku kental!Semoga jadi teladan buat insan insan yang sedang berduka cita di luar sana!!
Rilex!Rilex!!Ceriakan hidup anda!Walau segusar mana tahap anda berada!!Tarik nafas...lepas..tarik lepas!

Ni bab 'track'....
Ada kawan aku pernah kata..as long as you know you are in the right track!!You masih ada batasan sebagai orang beriman!!Ececceccece....Yes I am in the right track!!Ada kawan aku kata...laser juga..tapi biarq pi kat dia..dia tu memang terkenal dengan 'mulut laser'lantak pi la kat dia!!Wa cakap lu aaa...lu mudah cakap sebab lu bukan di tempat gue...hahhahahahha!!Apa saja gue explain..semuanya 'nothing'to you!!!So orang macam ni kita jangan ambil kisah..dia sedap hentam kita bila dia suka...dia tidak akan menjiwai perasaan kita!!
Biol pulak msg..biol kata alaaa this is not your first time kan??hihihihi Biol aku sayang padamu....
Anatahir pulak kata....lawa aku harap persahabatan kita berkekalan...lawan sms beberapa kali dengan dia...batang hidung haram x tengok..


Ni bab OUM.
Aku dah terhutang budi tapi body tetap tidak tergadai hahhaha
Kawan ..kau la sahabat dan kaulah teman yang sentiasa dalam ingatanku..
aku sayangkan dia..kerana dia sanggup susahkan dirinya demi aku!!
teman sejati sukar dicari...bagi aku memang ada beza antara orang yang disayangi dan teman sahabat yang menyayangi kita...tapi ada orang yang tidak dapat membezakan antara orang yang disayangi dengan teman ,sahabat sejati....tapi aku dapat kedua duanya ...syukur aku dapat bezakan antara orang yg di sayangi dengan teman sejati..hanya jauhari mengenal manikam!
Banyak sms yg ku terima dari sahabat maya.terima kasih kalian..

Ni bab Raya pulak...
Orang kata Hari Raya ni hari yang paling sibuk bagi umat Islam membuat persediaan..jadi aku salah sorang yang paling sibuk mengalahkan menteri!

Suasana Raya di rumah lawa..jiran datang bertandang...lawa layan mereka dengan hati gembira!Sebenarnya buat tahlil dan sekali gus open house.So minta tukang masak masjid yang jadi 'chef'.Aku cuma sediakan ulam,sambal belacan dan ikan goreng sahaja!Chef masjid masak ayam masak merah,kurma kambing,nasi tomato dan nasi putih!
Semuanya nak mudahkan keje laa..maklumlah lawa bukan pandai masak sangat..cincai cincai tu boleh laa..


Cuba tengok langsir tu..lawa beli 'ready made'punya di Parkson Ria Sungai Petani
sekeping cuma RM52/.Batang langsir tu semua dah ada,balik terus pasang je!Senang keje..





Aku Silap Hari Bulan...'sales'pada 17 tapi aku pi 16Ini la rupa set kerusi jati yang aku beli di Napoh Jitra Kedah pada 16hb.Sept.2009.Aku pergi berdua dengan...ehem ehem..korang teka la siapa ehem ehem aku yang sungguh special yang jadi 'drebar'aku pada hari tu!!Sidia memandu dengan laju tetapi cermat maklumlah orang jenis cermat..aku sayang padanya.Walaupun bulan Ramadhan demi sayangkan aku dia sanggup jadi drebar aku sampai di Changlun Jitra. Bukan dekat wooo jarak antara Kulim dan Jitra!Bila sampai di sana alangkah frustnya 'sales'adalah pada keesokan harinya.So aku memang silap hari bulan!




0 Komentar untuk "Desas Desus Idul Fitri 2009"
Back To Top