Tirai Hidup Menyajikan Cerita Dan Kisah Hidup Fitrah

T11:56

Maksiatt !!!



Sejak kanak kanak lagi jiwa mereka mesti didik supaya tidak bergaul bebas dengan berlainan jantina!Apatah lagi bergaul dengan bukan muhrim!
Perlu ditegaskan tidak boleh bersentuh dengan lelaki/perempuan bukan muhrim!
Di semua tadika dan prasekolah kami mendidik dengan kasih sayang dan perkara seperti dalam gambar di atas sama sekali tidak akan berlaku!

Akhlak muda mudi juga perlu disemai sejak kanak-kanak lagi supaya tidak belaku gejala sosial dimana mereka berpeleseran melihat acara hiburan!
Sedih melihat remaja kini mudah terjebak dengan skandal seks murah di tempat hiburan dan di merata tempat peranginan di seluruh Malaysia
Malah paling dahsyat mereka ni bila dah 'gian' tadah jer merata ladang kelapa sawit!
Maaf terkasar sebab penulis geram lihat remaja kini jadi macam tu!!!!


Sesiapa yg pernah berdakapan macamni jgn buat dah tau!nanti berdakap dengan api....

Kenapa anak anak muda kita tidak segan silu lagi berpelukan di tempat awam?
Kenapa mereka tidak segan silu lagi 'menjual maruah diri' dan seks secara percuma!

Apakah pengaruh media,artis berpakaian tak senonoh?ikut ikutan?
media asing juga telah bercambah dimerata ceruk tanahair dan ada sahaja pengurus pengurus artis yang gemar membawa artis barat dan tempatan membuat konsert di merata ceruk desa?
Kononnya mereka beramal dan mengutip tabung amal?

pada hal cuba buat kajian sedikit semua ini lebih banyak melalaikan kita dari mengingatiNya dan selain itu masalah sosial berleluasa!

Sebab apa?mereka tengok konsert dan mereka juga buat konsert!
Mereka tengok wayang dan mereka juga pelakon wayang itu!

Kita nak tunggu siapa yang nak hentikan semua ini??
Bukan tak boleh uruskan persembahan bercorak keagamaan?
Tepuk dada tanya apa mahu buat??
Jangan kita nak cekup orang tetapi kita pulak yg kena cekup!!!

sekadar ingin berpesan ada diri saya dan semua pembaca budiman.
3 Komentar untuk "Maksiatt !!!"

Saya senang dengan hujah-hujah awak, tetapi selepas saya membaca blog awak, saya dapati awak seorang guru seni,mengajar budok2 lenggaklenggok,bertempik ria dengan muzik barat.Bukankah itu melalaikan ? jika generasi diajar lalai dari zaman kanak-kanak, tidak mustahil akan lalai juga dewasa kelak,tidak semestinya konsert dan muzik melalaikan, jika itu salah' majority awaklah yang patut di salahkan dahulu kerana mengajar kanak-kanak itu dengan tarian barat,dan mereka leka dengan tali temali ditangan..maaf sekadar pandangan seorang yang kurang arif.

cool, jangan lebih post..bukan semua orang suka kita,abaikan jer

Cool...
biasa la cool bukan semua orang suka kita!saya setuju sangat tu!:)

Saya tak mahu abaikan saya jawab juga tapi macam tak boleh nak send di sini jawapan untuk ustazah tu so saya jawab sebagai n3 di atas.harap dia puas hati.saya jawab sebagai Guru prasekolah supaya semua guru yag baca akan berpuas hati..jika saya tak jawab maknanya saya sendiri kurang faham bab PRASEKOLAH...malu tau!:)

Back To Top